KEZDŐLAP  |  MAGUNKRÓL  |  EZ TÖRTÉNT  |  SAJTÓ  |  KÖZGYŰLÉS  |  ELÉRHETŐSÉG
Emlékül
Adó 1%

ÁGA-BOGA IFJÚSÁGI TAGOZAT

2011. januárjában 12 fővel megalakult az Ága-Boga Ifjúsági Tagozata.

Best of ...

2014. január 3-5.

Nemzetközi Emberi Jogi Konferenciasorozat

2013. január, Belgium
2013. januárjában az utolsó helyszínre, Belgium Brüsszelbe készült az Ága-Boga NÉE és a Flottilla Ifjúsági csapata.
Billiárdozás, csocsózás, tekézés és teázgatás után elindultunk az emberjogi konferenciáink utolsó színhelyére; Brüsszelbe az Európai Unió másodlagos székhelyének városába.
Már a busz utat is nagyon élveztük, hiszen nem egyedül utaztunk, hanem a szlovák csapattal, így az utunk még izgalmasabban telt. Ezeknek a hosszú buszozásoknak köszönhetően néhányunk már kellemesen el tud beszélgetni szlovákul, illetve a csapat másik része magyarul.
Hogy ne legyen olyan fárasztó a 21 órás üldögélés odafele megálltunk Bécsben, ahol különböző feladatok megoldása után el tudtunk jutni egy-két nevezetes helyre, mint például: Schönbrunn, Stephansdom illetve a Ringstraße. Miután kifotózgattunk magunkat, kisebb megszakításokkal eljutottunk szálláshelyünkre; Fensdorfba, ahol már nagyon vártak minket és végre találkozhattunk és bulizhattunk a lengyel csapattal is. Ez a kisfalucska hosszú túrázások helyszíne lett, hiszen egy gyönyörű erdő mellett szálltunk meg.
A második napon elutaztunk Brüsszelbe, ahol egy előadást hallgattunk magyarul, illetve angolul az ott, Magyarországot képviselő Láng Pétertől az Európai Parlament működéséről. Ezenkívül megtudhattuk, hogy hogyan folynak a tolmácsolások, illetve még, hogy miért 33Ft az SMS küldése az uniós tagállamokon belül, hogy ki mikor csatlakozott illetve fog vagy nem fog, és, hogy miért nem fog része lenni az Európai Uniónak.
Ezután körbejártuk Brüsszelt, ahol mindenki kedvére kóstolhatott csokikat, gofrikat és annyi pisilő kisfiút láttunk, mint még soha. Mielőtt visszamentünk volna a szállásunkra, megnéztük Brüsszel egyik legnagyobb nevezetességét az Atomiumot, amelyet eredetileg az 1958-as világkiállításra készítettek, amit kívülről kivilágítva is láthattunk illetve belülről beláthattuk szinte az egész várost.
A negyedik nap állomása Köln volt, amelyről biztosan kijelenthetem, hogy mindenkiben mély nyomott hagyott. A dómot néztük meg, ami vallásosak és nem vallásosak tetszését egyaránt elnyerte, a csodálatos templom, orgonazenével. A városnézés központja egy sétálóutca volt, ahol mindenki kedvére, azaz pénzéhez mérten vásárolhatott. Az édesszájúak kedvéért bementünk a helyi csoki múzeumba is, és megnézhettük, hogy hogyan készül ott a csokoládé és láthattunk sokféle különlegességet, mint például: csokisör, -laptop, -focilabda és még sorolhatnám.
Utolsó napunknak a nagyrészét, akárcsak az elsőét az utazás tette ki, de azért beugrottunk a Gmundeni tavakhoz és Salzburgba, hogy láthassuk Mozart szülő-, és lakóházát a hohensalzburg-i vár mellett.
Majd sajnos Érdre érkezve elérkeztünk konferenciáink legszomorúbb részéhez a búcsúzáshoz, amit legszívesebben mindenki kihagyott volna, de azóta is szinte mindennap beszélünk a szlovák és lengyel barátainkkal, akikkel reméljük, nemsokára újratalálkozhatunk, hasonló élményekkel gazdagodva.
----------------------------------------------------
Nemzetközi Emberi Jogi Konferenciasorozat III.

2012. december, Lengyelország
Harmadik állomásunk, decemberben, Lengyelország Wierchomla volt, ahol folytatódott az emberjogi konferencia.
A hosszú busz utat a szlovák fiatalokkal tettük rövidebbé, és megnéztük Eperjest, Kassát a történelmi városokat.
Gyönyörű szállodába érkeztünk, ahol, mikor leesett a hó, nagyokat kirándultunk, szánkóztunk, hóembert építettünk.
Napközben folytatódott a jogi konferencia, előadásokkal, vetítésekkel, kisfilmekkel, csapatjátékokkal. Majd a compass kézikönyv játékos jogi gyakorlatai következtek, amik nagyon tanulságosak voltak.
Esténként bemutattuk egymásnak országainkat és megismertük a lengyel Szt. András napi jövendőmondásokat, szokásokat, még hip-hop táncot is tanultunk. Ellátogattunk egy csodálatos kisvárosba Stary Saczba, majd szomorúan vettük észre, hogy ez az öt nap is gyorsan eltelt.
Hazafelé már terveztük a következő utat, hogy minél hamarabb találkozhassunk barátainkkal.
Videó a lengyel útról

----------------------------------------------------
Nemzetközi Emberi Jogi Konferenciasorozat II.

2012. október 27-31. Szlovákia

„What about my rights?” – Emberi jogi konferencia - Érdi Lap 2012. november 1.

Szlovákia diákszemmel - Érdi Lap 2012. november 15.

Videó a szlovák útról

----------------------------------------------------
Nemzetközi Emberi Jogi Konferenciasorozat I.

2012. szeptember 5-9. Magyarország

Jogvédők - Védtelenek - Program középiskolásoknak a jogaikról - Érdi Újság 2012. október 11.

Videó a magyar útról

Tudósítás a Halom TV-ben

Erdélyi utazás

2012. július 31 - augusztus 5.

Képek >>

Osys Kft.
Érd
Bajcsy-Zs. út 15.

Keresztyén könyvek és ajándékok, igés kerámia, póló, kereszt, játék